pondělí 12. května 2014

How to: full proof makeup on a daily basis

Aahooj všichni :)
Po 2 měsících se k vám vracím se zajímavým tématem. Je to trochu delší čtení, ale určitě si to přečtěte a napište mi váš názor, zajímá mě, co si myslíte !
Při cestování po Praze (případně při party v klubech) si všímám lidí, jejich outfitů, chování a podobně (baví mě pozorovat lidi :D ) a všimla jsem si zvláštního faktu, který mě přesvědčil vám k tomu něco napsat. V podstatě za celý týden potkám tak maximálně jednu až dvě slečny, co by měly krásný plný makeup se vším všudy a to mi připadá vážně škoda. Je mi jasné, že tady každý začne brblat něco k časové náročnosti a že to neumí nebo je to nepříjemné atd atd, no ale přiznejme si - když to udělá člověk správně, tak to vypadá hodně dobře ;) a teď nemyslím takový ten výrazně zmalovaný ruský styl červená rtěnka a komické obočí :D, ale použít makeup ke zdokonalení vašich rysů, nicméně ho udělat tak, aby vydržel celý den případně i noc, což lehké přepudrování, linky a trochu řasenky nevydrží vůbec. Toto je vlastně makeup, co Češky nosí tak z 95% případů. Jenže :) toto líčení vydrží pěkné tak hodinu a pak je pudr (bb krém nebo lehký makeup) v háji, linky rozmazané a řasenka rozdrolená,  hnusné tmavé žmolky v koutcích očí atd., však to jistě znáte. Takže se nedivím, že chlapi říkají, že nemají rádi líčení. Jednoduše to není na pohled hezké.
Jaká je tedy cesta? Jasně! když se udělá pořádný makeup se vším všudy, tak na tomto je k pokažení mnohem více věcí, než na tom jednoduchém, nicméně když se udělá správně, nejen, že to vypadá hodně dobře, vydrží celý den aniž byste museli cokoliv upravovat, klidně i celou noc (kromě nějakých ,,fyzických,, aktivit :) no a samozřejmě vám to zvedne sebevědomí, že vypadáte dobře a ne jak šmudly z vesnice ;)
Pořád jsem vás nepřesvědčila? :D jaká je tedy moje zkušenost? Chlapi nic nepoznají, pokud to uděláte správně. Skoro každý mi říká, že nemají na holce makeup rádi, ale já pořád nosím celkem dost plný makeup a nikdy mi nikdo neřekl nic jiného, než nešla byste na večeři a dáte mi číslo? plus samozřejmě x dalších komplimentů :D takže, chlapi poznají kulový...další věc jsou vražedné pohledů ze strany jiných slečen a to je celkem dobrý důkaz toho, že vypadáte dobře ;) hnedka se lépe vykračuje do nového dne a vůbec už nemusíte být šedé myši v koutě...konec přesvědčování, jak tedy na to ?
V první řadě je potřeba praxe praxe praxe. Mně to trvalo roky, než jsem se vypracovala a zjistila, jak správně na makeup. Doporučuji sledovat tutorialy na youtube, ale ty od amerických youtuberek, protože (nevím, jestli jste si toho všimli) v USA, VB a dalších státech holky takto nalíčené chodí normálně, jen tady v ČR zaostáváme snad ve všech směrech...:/ čas na změnu! Takže prostě malujte se zkoušejte všechny možné druhy linek, stínů, barev atd a zjišťujte, co je ok, zvykejte si na barvy. Když přijdu do obchodu, každý mi nutí neutrální barvy, ale ostatní jsou taky zábavné ! Modré a fialové, zlaté, atd. !
Toto již jistě tušíte, ale bez pořádné péče o pleť bude každý makeup na prd. Takže zjistit správný typ pleti a najít si kosmetiku, co vám bude sedět. Doporučuji investovat a vynechat niveu a takovédle ,, dobrůtky,, Rozhodně peeling jednou týdně, oční krém minimálně na noc (ano již od 20 let), atd. Výsledkem by pak měla být hladká pleť bez šupin kůže, pupínků, nezapomeňte si vymačkávat uhříky a hlavně póry z nosu, to žádná vodička za vás nevyndá, minimálně jednou týdně. Myjte si každý 3.den štětce teplou vodou a mýdlem. Takové ty pověry jako že kafe a čokoláda způsobují pupínky jsou blbost, pokud nejíte té čokolády tunu denně. Stačí se jednoduše o tu pleť postarat. Spíš vám naskákají pupínky ze stresu, nemoci a podobně.
Další logický krok je najít si ten svůj správný makeup, korektor, pudr, případně bázi pod makeup - tady nejde jen o odstín ! Jde o finish, typ vaší pleti, jak se budou všechny produkty chovat dohromady, atd. Já například vím, že báze pod makeup není pro mě good idea, jelikož se mi více mastí pleť a makeup nedrží. Až pokročíte na vyšší úroveň :) zjistíte, že když budete různé produkty míchat, vznikne vám produkt, který bude třeba i lépe fungovat, bude lépe sedět odstínu pleti. Co používám já? Po vyčištění a hydrataci pleti si dávám mix Catrice photo finish+makeup forever HD, nebo dermablend nebo astor HD mattitude, případně Catrice Matt. Jedná se o krycí dlouho trvající produkty, sedí mému typu pleti-nevysušují mě během dne, jednoduše se spojí s pletí a je to second skin. Pak přichází na řadu korektor, určitě zkuste highlihter pen pod oči (YSL touche eclat) a v poslední době mám ráda i konturování a prosvětlování pomocí korektorů (to známé kim kardashian contour and highlight-můžete vyguglit). Pudr hlavně aby seděl barvě pleti. Dobrý je sypký, vypadá lépe. Nebojte se tvářenky, bronzeru ani highlighteru, všechno si dejte, ale pozor ! Vše musí být do pleti dobře zapracováno, přechody plynulé žádné pruhy. I přechod makeupu a vlasů a krku, všechno krásně do ztracena. Stíny to samé, dejte si jakoukoliv barvu, ale musejí být dobře spojené a do ztracena. Nezapomeňte v žádném případě na bázi pod stíny (too faced). Řasenku vždy čerstvou, jakmile začne být hustá a žmolkovatá (cca po 2 měsících) vyhodit a koupit novou, jinak se bude drolit pod oči. Dejte si několik vrstev několika druhů řasenek, ať máte řasy plné. Vždy je malujte všechny, každou řasu a pořádně od kořínků ! Není hezké na někoho koukat, jak má namalované jen horní řasy a ještě jen v prostředku a na koncích, protože ty okraje a kořínky asi nezvládá či co...rozdrolená pod očima...to je lepší se raději nemalovat...Nee žádná kritika na toto téma ;) všechno je jen na vás, jak moc se chcete zdokonalit, každý to může umět. Stačí to udělat a nebrblat !
Obočí :) Naprosto příšerné, když je na první pohled vidět, jak je namalované, vytetované ( hlavně se vyhněte permanentnímu makeupu, pokud nechcete vypadat jak vosková figurína), příliš dokonalé a příliš vytrhané. Nejlepší je normální přirozené netrhané obočí vyplněné jemně, pokud máte nějaké mezírky mezi chloupky. Maximálně si vytrhejte mezi očima, ať nemáte unibrow a chloupky, co zasahují na oční víčka, konec ! Kdo to nezvládá, smůla pro vás ;)
Na rty klasicky rtěnka, lesk, co se vám líbí, opět ale doporučuji vynechat třeba výrazné linky, nezapomeňte během dne doplňovat, kontrolovat, zda není na zubech, žmolky, pozor na koutky a na to, ať s rtěnkou nic nezamažete. Například rtěnka na hrníčku, skleničce při nějaké romantické večeři mi nepřijde tedy vůbec sexy, spíš je to celkem nechutné. Kor pro toho chlapa, když vidí, co by musel pak líbat...v takovém případě je lepší buď jen nějaký stain nebo pomáda.
Takže si to shrneme. Nebát se toho ! Praxe, správná péče, správně produkty (nešetřit na nich), nic nepřehánět - vše přirozeně, ale výrazněji-to znamená např. bronzer hnědý a ne oranžový, vše pořádně spojené a jemné přechody, vše aplikovat na správná místa a používat správné štětce.
Jistě se nebojte pořádného makeupu a zvýrazněte svoje rysy :) Uvidíte veliký rozdíl ve svém životě.
Vypadá to časově náročně, ze začátku nejspíš ano, než se to naučíte, ale potom celá rutina zabere tak 15 minut :)
Jak to dělám já? Ráno vstanu, osprchuji se u toho umyji obličej, poté namažu a jdu na makeup. Na oči dám bázi pod oční stíny a podle nálady si vyberu barvičky a namaluji si oči, až mám oči komplet namalované (kromě řasenky a highlighteru) zkontroluji obličej, zda není příliš mastný od krému. Pokud ano, jemně ho otřu čistým ručníkem. Na štětec si poté dám jednu pumpičku od každého makeupu - ten svůj mix :) (catrice photo finish+makeup forever HD+astor mattitude HD) vidíte? 3 pumpičky ! Teď je potřeba vše řádně zapracovat do pleti na obličeji i krku. Poté stínuji obličej korektory, upravuji nedokonalosti a pak přepudruji 2 pudry - světlý tam, kde jsem dala světlý korektor, tmavý tam, kde jsem dala tmavý korektor (to si vyguglete, jak se dělá contour a highlight). Tvářenka, rozjasňovač, poté rozjasním i oči světlým stínem a dám hoooodně řasenky a dávám pozor, ať jsou řasy celé pokryté a oddělené. Poslední na řadu jde rtěnka. Obočí neřeším, jelikož ho mám přirozeně hezké a nabarvené, takže není potřeba s ním nic provádět. A je to, celé to zabere 15 minut, ale vydrží to celý den i protančenou noc (APPROOVED :)
Ještě jeden tip...nevěřte těm asistentům v Seohoře, MAC, atd. Přijde mi, že oni se učí jen nějaké klasické základní rady a makeupu celkově moc nerozumí. Každý jsme trochu jiný, neznamená, že zrovna tahle báze pod makeup vám sedne, nebo takové ty univerzální rady...sami si najděte, co sedí vám a sami se zdokonalujte ! Pokaždé, když jsem se nechala líčit od někoho z MAC nebo si nechala radit, to nakonec spíš skončilo tak, že jsem učila já je :D
Zajímají mě vaše názory, ať jsou jakékoliv!



2 komentáře:

  1. máš pravdu Jani, holky v ČR nejsou zvyklé na výraznější líčení..což je veliká škoda :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak alespoň máme výhodu, že je nás málo :) hihi :)

      Vymazat