úterý 24. září 2013

Antikoncepce - zlo nebo přínos? + co mi zabralo na pupínky po vysazení

Hezký den dámy :)
Dneska vám chci napsat něco trochu jiného a to svoje zkušenosti s HA. Také se to doopravdy velikým podílem týká zdraví a krásy. Jistě s ní máte všechny svoji zkušenost. Názory se liší-při svém zkoumání jsem přišla na to, že je to doopravdy 50/50-půlka je zastáncem a půlka odpůrcem. Pozitiva jsou jasná : ochrana před početím, kratší a méně bolestivý menzes, lepší pleť, vlasy. Jenže negativa? Ta velice převyšují plusy. Změny nálad, deprese, rakoviny všeho možného, krevní sraženiny a z toho embolie, mrtvice v nízkém věku, bolesti prsou a zvětšení, přibývání na váze, celulitida, atd atd. O té horší stránce se tedy moc nemluví, nebo spíš vůbec.
Když jsem si vzala první prášky od doktorky, tak mi neřekla ani píp k možným nežádoucím účinkům. První jsem měla od 17ti a byly celkem silné - Pramino. Tehdy mi šíleně narostla prsa a zadek, ale přisuzovala jsem to prostě dospívání. Každá se kolem té 18 zakulatí. Pak jsem ale hubla, jenže prsa zůstala. Teprve až poté mi Dr. vyměnila prášky za Lunafem, ale řeknu vám, možná trochu horší :( Žádné libido, deprese, bolesti, modřiny všude možně, zažívací potíže. Ale co je nejlepší je, že na to člověk sám nepřijde. Já jsem si myslela, že je to normální. Připisovala jsem to stresu (naprosto běžná diagnóza, pokud si s vámi Dr. neví rady), změně prostředí, atd. Jen po vysazení najednou vše bylo pryč a cítím se tak nějak mnohem lépe. Jediné negativa jsou, že vyrašilo pár pupínků a vypadalo pár vlasů - s tímto je lépe počítat, pokud experimentujete s HA, že se s tím tělo hůře vyrovnává. Dr. mi samozřejmě vynadala, proč jsem vynechala, což mě jen utvrdilo v tom, že je to jeden veliký byznys. Nerespektuje moje rozhodnutí. Když bych to neudělala, tak jsem nepřišla na to, jaký vliv to na člověka má a to jsou jen ty věci, co jsou hnedka vidět.
Jistě ale víte, že já se nevzdávám tak snadno :) Na pupínky celkem slušně zabral Eucerin a na vlasy vyzkouším doplňky jako známý Methionin, GS Eladen, Bioaquanol a možná i jiné. Stačí je podpořit, než se tělo s výkyvem hormonů vyrovná. To je pár tipů pro ty z vás, co bojují s podobným problémem :)

Samozřejmě tu ale stále zůstává strach z nedostatečné ochrany a jak jistě víte, domluva s chlapy je často vážně příšerná. Proto jsem hledala a pátrala a zpovídala známé a vypadá to že jsem narazila na prášky, co vypadají slibně. Jsou i jiné možnosti, ale co si budeme povídat, náplasti a tělíska a jiné nesmysly už člověka prostě obtěžují.

Tak holky, jak to máte vy? Dobré nebo špatné zkušenosti s HA ? :)

7 komentářů:

  1. já prvních pár let v pohodě, jen lehce větší prsa, ale poslední dobou mi dokonale sedí to, co jsi popsala k Lunafemu :( v prosinci jdu na kontrolu, takže se hodlám taky nějak pobavit co a jak

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je to celkem zlo, ale bez toho to taky nejde. Konečně by mohli vymyslet něco pro chlapy zase...já jsem kvůli HA už byla i na operaci :/

      Vymazat
  2. Ja beriem HA rok.. keď som brala prvé.. tak po polroku som bola strašne agresívna, za všetko som sa rozrevala, hnevala, vrieskala a plakala ako sprostá.. no potom mi doktor predpísal iné.. a nemám žiadny problém. Mne keby narástol zadok a väčšie prsia bola by som šťastná, pretože mám 18 a vyzerám ako 14ročná.. a dosť ma to štve..
    možno som len trochu precitlivená z tých tabletiek, ale ináč mi to nerobí nič. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj přesně tak. Taky jsem byla agresivní a taky hodně depresivní. A štvát tě to nemusí, je lepší vypadat mladší, s věkem to oceníš :)

      Vymazat
  3. Tak to já jsem naopak s Lunafemem naprosto spokojená. Beru ho už pár let, a když ho občas vysadím, tak se mi vrátí pupínky, silná bolestivá menstruace ( s Lunafemem mi trvá sotva 3 dny a velmi slabě), to že snižuje libido bude možná trochu pravda, ale mě tento účinek také vyhovuje, a nikdy jsem po něm nepřibrala. :) Asi záleží člověk od člověka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já mám bez Lunafemu menzes úplně stejně, ale ty stavy s ním to bylo něco :( Doktorka neřekne nic, všecko aby si vypátral člověk sám. Jistě je to hodně individuální, půlka ok a půlka ne.

      Vymazat
  4. Neviem, zatiaľ som HA nebrala a ani to veľmi neplánujem, predsa len hormóny sú celkovo dosť veľký zásah do organizmu a počula som o tom dosť zlé veci. Zaujal ma Eucerin, tiež som vyskúšala daný rad a najlepšie skúsenosti mám s korektorom, ktorý dokáže akné pekne vyliečiť. Ostatné produkty mne nejako extra nezabrali.

    OdpovědětVymazat