pondělí 7. října 2013

Moje zkušenosti s bělením zubů

Hezký večer :)
Pokud jste otevřeli tento článek, tak vás jistě velice zajímá, jak bělení funguje.
Dřív jsem mívala vyloženě žluté zuby. Nebylo to způsobené žádným kouřením, pitím tmavých nápojů ani ničím podobným. Prostě to byla moje barva zubů, ale má to jedno pozitivum :) Zubaři tvrdili, že přirozeně žluté zuby jsou odolnější a zdravější. Nicméně mělo to i jedno veliké negativum - každý to komentoval. Jsi jinak krásná holka, ale máš šíleně žlutý zuby, nepřemýšlela jsi o bělení?, bože ty máš ale žlutý zuby! a podobně. Vážně skvělá věc, člověk pak nemá vůbec chuť tu pusu otvírat. V té době bylo ještě bělení možné pouze u zubařů a samozřejmě za šílené peníze, takže jsem se do toho nepouštěla. Až po nějaké době to zlevnilo kolem 5000 Kč a teď seženete i kolem 1000 Kč. Takže jsem do toho šla asi před 4 lety poprvé. Přišla jsem do krásné ordinace v Novém Smíchově, jmenuje se to Bright Smile, mám pocit :) Zuby mi bělili klasickým peroxidem a trvalo to asi hodinku. Zuby byste měli mít absolutně bez kazu, protože to jinak bude šíleně bolet, když vám ten gel začne rozežírat zoubky a bělit, takže rozhodně doporučuji návštěvu zubaře. Ano, čtete dobře, ať píšou cokoliv, vybělit zub zevnitř vyžaduje se do něj taky dostat, takže ten peroxid musí projít skrz sklovinu a vybělit všecko, ale to je snesitelné riziko za předpokladu, že se o zuby následně pečlivě a neustále staráte. Zuby byly samozřejmě nejméně o 5 odstínů světlejší a vážně krásné oproti tomu, jak to bylo předtím. Lidi pozitivně komentovali :) Ale večer přišla nejhorší bolest života :D Připravte se, že vás budou zuby příšerně bolet, že nebudete schopni ničeho, jen nadávat. Žádný prášek nezabere, dokonce ani kombinace prášků. Co mi zabralo bylo, si pastou Sensodyne neustále čistit zuby, jako neustále x hodin, dokud jsem neusnula. Pak se mi odloupla kůže z dásní, ale to nic nebylo oproti té bolesti, člověk by udělal cokoliv. Následně jsem si zuby čistila tím Sensodynem a doporučuji i Elmex, abyste trochu doplnili sklovinu.
Na druhé bělení jsem šla minulou zimu a mělo to být tou novější metodou ,,bez peroxidu,, ale to je nesmysl, stejně tam je a postup byl naprosto stejný. Bez peroxidu se to nevybělí. Bolest přišla opět, takže šetrnější to rozhodně nebylo, ale zuby mi od prvního bělení moc neztmavly, takže po tom druhém byly skoro jako american smile :) Sestřička říkala, že zuby můžou trnout nebo že každý má reakci jinou, ale bolest přijde stejně. Tvrdí, že efekt vydrží od půl roku až do 2 let, ale mně drží pořád. Nekouřím ani nepiji tmavé víno a když jo, tak si potom zuby vyčistím. Hodně to záleží na vaší životosprávě, ale pokud máte zuby žluté přirozeně, jako jsem měla já, tak peroxid je asi jediná možnost. Zubní pasty a podobné záležitosti jsou spíš na povrch a také spíš jen pro jemný efekt.
Bohužel nemám foto před ani po :/ ale stačí si vyguglit pár obrázků na netu :) Našla jsem jeden, co se tomu mému případu trochu podobá, ale já jsem je měla tak ještě o odstín tmavší.

Všem toto doporučuji, mělo by to patřit k běžné hygieně, protože mít estetický úsměv je rozhodně lepší, než zažloutlý a černý od cigaret. Sice to bolí první noc, ale pak je to v pořádku.

4 komentáře:

  1. a nepřemýšlela jsi třeba o crest páscích? :) co jsem četla recenze, tak si je každý chválí, balíček těch nejsilnějších stojí kolem tisíce, aplikace trvá 25 dní a vypadá jednoduše, nic nebolí. já si to plánuju koupit k maturitě, přijde mi to mnohem lepší než bělení u zubaře, akorát se chci se zubařkou poradit, jestli to není škodlivé nebo tak, ale myslím, že ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahojky, jj o tom jsem taky přemýšlela a slyšela, ale je to pořád to samé, akorát v páscích a pomalejší a navíc, já jsem to měla v zubu, jako dřeň zubu, to jinak nešlo. teď na udržování by ty pásky možná už stačily. ale určitě stačí lidem, co mají zbarvení na povrchu :)

      Vymazat
  2. Uvažovala som o bielení pretože mám taktiež veľmi žlté zuby a bohužiaľ nie mojou vinou :/ No počula som, že to neskutočne ničí sklovinu, poškodzuje zuby a rýchlejšie sa tak tvoria kazy :/
    L a - S i s s i

    OdpovědětVymazat
  3. Akú máš ty s tým skúsenosť ? Zničili sa ti zuby alebo boli častejšie kazené ? prosím odpovedz ked tak na mojom blogu, ďakujem :)

    OdpovědětVymazat