neděle 7. dubna 2013

Důležité rady jak správně na makeup

Nedávno jsem dostala zajímavý námět od kamarádky. Jak najít správný makeup a jak ho nanést. Pravidel je hodně, ale všechna jsou potřeba k tomu, aby byl makeup perfektní.
1. Nejzákladnější je správná péče o pleť (článek zde). Dávat makeup na šupinky kůže, pupínky, mastnotu a špínu, to není nejlepší nápad. Navíc péče vás těchto neduhů zbaví a budete mít krásně hladkou pleť připravenou na makeup :)
2. Dále je potřeba stanovit typ pleti. Jestli máte velmi suchou, suchou, normální, smíšenou a mastnou až velice mastnou a na základě toho hledat makeup. Také jde o roční období - v zimě bude pleť trochu sušší než v létě. Proto když si dáte v zimě makeup na vodní bázi, tak se může stát, že suchým typům popraská kůže.
3. Také je potřeba stanovit podtón pleti - růžový, žlutý nebo neutrální. Takový malý tip je podívat se na žíly na zápěstí - pokud jsou do zelena je váš podtón žlutý, pokud do modra je růžový. Ale to nemusí platit. Nejlépe je stanovit tón s rámci celého obličeje, krku, ramen, hrudi a rukou. Abyste neměli obličej v jiném odstínu, než zbytek těla. Že vám sedí odstín na ruce neznamená, že bude také na obličeji.
4. Nakupujte makeup osobně. Je potřeba si vzít vzoreček, vyzkoušet jak vypadá na denním světle. Také se podívejte do zrcadla z blízka, klidně lupou, jak makeup vypadá, jestli tvoří masku nebo stopy apod. Na konci dne opět zhodnoťte situaci, jestli stále vypadá dobře, abyste se příliš nemastili nebo neměli suchou kůži.
5. Makeup můžete aplikovat pomocí prstů, štětců i houbičky. Prsty dávají nepřirozenější vzhled. Štětce více kryjí - já preferuji ty jemné, husté a kulaté před plochými s umělými vlákny. Houbičky jsou dobré, ale absorbují hodně produktu, takže makeup spotřebujete mnohem rychleji a navíc se houbička musí každý den pořádně mýt, protože to je přímo ráj pro bakterie.
6. Suché a normální typy - hledejte rozjasňující, hydratující a minerální makeupy tekuté nebo krémové. Např. Loréal Lumi, Rimmel Match Perfection, Dermacol Pure Gold, atd.
Smíšené - Bourjois Healthy mix
Mastné - matující, dlouhotrvající makeupy nebo takové co obsahují olej absorbující součásti. Např. Dermacol Matt Control, Rimmel Stay Matte, pudry, atd. Dobré je si i pořídit papírové ubrousky absorbující mastnotu během dne (např. od Mary Kay za 220 Kč).

Doufám, že to trochu pomohlo a pokud máte dotazy, pište do komentářů.




16 komentářů:

  1. Ak si násťročná dáva make up, bude mať v dospelosti hroznú pleť? Inak skvelý článok, pomohol mi :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda jsem pomohla :) Důležitá je péče - ráno si vyčistit a namazat obličej před makeupem a večer zase pořádně vyčistit a namazat, pak bude pleť v pořádku. Pokud má ale pleť hezkou, stačí třeba jen trochu korektoru a pudru nebo lehký makeup či tónovací krém.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, já mám stále velký problém vybrat si ten správný odstín make upu. Mám světlou pleť a bohužel genetické tmavé kruhy pod očima. A na pár místech pigmentové skvrnky po hormonální změně. Typ pleti - suchá/normální, občas citlivá. Když si nanesu make up,je prostě znát, tmavší obličej od ostatního (např. bílý krk). I když teď např. používám od Nivei BB krém na světlou pleť. Mohla byste mi nějak poradit, jak si správně vybrat make up, k čemu je důležité znát podtón pleti atd... děkuji moc a moc se mi líbí Vaše stránka! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, moc díky za komentář :) Pokud to nebude vadit, odpovím Vám pomocí nového příspĕvku, protože si myslím, že více lidí má podobný problém. Bude napsán večer :)

      Vymazat
  4. Ještě jsem se zapomněla zeptat.. Když mám světlou pleť, mám si vybírat ten nejsvětlejší odstín make-upu? Zakryje např. tmavé kruhy pod očima? Nebo na toto je vždy potřeba korektor? A je lepší korektor tekutý nebo tuhý v tyčince? Děkuji.. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jasně, nevadí... budu se tedy těšit na Váš příspěvek a radu. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  6. super! Pěkný příspěvek a díky za radu :)
    Vím, že doporučujete nakupovat make up osobně a radši si vzít vzoreček, ale třeba vzorečky dávají spíše v těch dražších obchodech, pro ty, co financemi zrovna neoplývají, je toto problém a třeba v mém případě připadá v úvahu spíše ta levnější (asi ta méně kvalitní) kosmetika, tj. např. nakupování v DM drogerii. V tomto směru je tedy i můj dotaz, pro výběr správného make upu bych tedy měla přímo v obchodě zkusit nanést make up na místo u ucha - na přechod dolní čelisti a krku? Aby tam na mě nekoukali jak na magora :D
    Uznávám, že by se o pleť mělo starat. Zároveň přiznávám, že jsem to doteď celkem flákala, a proto jsem se i na základě Vašich rad a článků rozhodla, že se polepším. Však budu to dělat pro sebe :) Přemýšlím nad tím, že bych měla tedy investovat do lepší značky, i po shlédnutí jejich stránek jsem se nejspíše rozhodla pro Clinique. Ceny jsou tedy mazec, ale snad se investice vyplatí, co myslíte? V tomto směru mám další dotaz, asi je lepší používat od stejné značky různé prostředky, nebo to je jedno? Pokud by byly od stejné značky, asi to bude účinější, ne?
    Takže jaký by měl být správný postup? 1) odlíčit, 2) čisticí mýdlo/gel, 3)tonikum, 4) emulze/krém a pak make up? (pokud se jedná např. o Clinique - 3 kroky, viz. www.clinigue.cz). A přípravky např. na tmavé kruhy či pigment mám aplikovat až po nanešení hydratačního krému nebo až poté?
    Přemýšlím i nad make upem od Clinique, a to Even better make-up SPF15. Jaký odstín byste doporučila na světlou pleť Ivory nebo Alabaster? (oboje neutrální). Já vím, že takto se to těžko odhaduje a opět jsme u těch vzorečků...a osobního vyzkoušení, ale dá se takto "na dálku" určit, který by byl lepší?
    Vím, že můj dotaz je rozsáhlý, omlouvám se, ale podle Vašich příspěvků si myslím, že tomu rozumíte, a proto prosím o Váš názor... děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad Vám to trochu pomohlo :) chápu, že v dnešní dobĕ je vše drahé :( je však potřeba se rozhodnout jestli Vám to za to stojí.investice se stoprocentnĕ vrátí-budete mít krásnou pleť.zkoušet můžete i makeupy z drogerie,vemte si doma nebo z lékárny ci sephory, když byste si brala nĕjaký vzoreček tam, nĕjaký kalíšek a požádejte prodavačku,ať Vám tam trochu dá.clinoque je skvĕlá volba.pokud bydlíte v Praze tak v Palladiu dávají 20% slevové kartičky,tak můžete clinique sehnat tam trochu levnĕji.Nebo i na aukru či zkuste tu Mary Kay to vyjde celé asi ma 1600.je lepší 3 kroky použít od stejné značky.na ty kruhy můžete jinou.ty kroky jste napsala správnĕ-odlíčit oči,čistidlo,tonikum,sérum proti kruhům,krém,makeup.makeup dle Vašeho výbĕru je také dobrý.k tomu odstínu se to takhle vážnĕ odhadnouz nedá.nejlépe,když si to zkusíte :) ivory mi připadá svĕtlejší,ale osobnĕ jsem je neporovnala.tak dobře pořiďte a pokud máte ještĕ dotaz, ráda odpovím :)

      Vymazat
  7. Díky za reakci a ochotu poradit! :-)
    Určitě bych se chtěla ještě zeptat, jak dlouho bych měla počkat po nanesení denního krému s nanášením podkladové báze pod make up?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) staci par minut. Já to dĕlám tak, že se ráno umyju a pak nasnídám a až potom makeup ;) Ale báze není potřeba. Dává se pokud máte veliké póry,mastný obličej,akné,případnĕ hodnĕ citlivou kůži nebo když potřebujete,aby makeup dlouho vydržel-ples apod. Báze zjemní obličej a makeup se lépe nanáší.

      Vymazat
  8. Ahoj, můžu se zeptat? Stačí se odličovat pouze čistícím mýdlem (zvláštním přípravkem oči), pak tonik a krém, nebo je lepší volba nejdřív odličovací mýdlo, pak mýdlo, tonik a krém? ... díky

    OdpovědětVymazat
  9. * odličovací mléko ne mýdlo :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj :) Odličovací mléko nedoporučuji na oči-škodí zraku. Lepší je dvoufázové (tedy olej+voda). Pak použijte mýdlo, tonikum a krém :)

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, můj dotaz je ohledně očních stínů. Když si je nanesu, příjde mi, že výsledek je nevýrazný, takový světlý,jsou vidět jen lehce, i když v paletce tak nevypadají. Je to výrobcem? Nedávno jsem si koupila stíny od Essence a Maybelline.. Nebo špatným štětcem? A je lepší štětec nebo pěnový aplikátor? Máte zkušenosti se značkou E.L.F.?
    Zkouším nanášet stíny dle Vás, ale příjde mi, že se to v životě nemůžu naučit :-( Světlý odstín dávám do vnitřního koutku víčka, tmavý do vnějšího.. a pak se je snažím spojit..je to tak? A už vůbec mi nejde ze stínů udělat linku, kort pod spodní linii řas.. vypadám pak jako dement :-D Budu vděčná za jakoukoliv radu... díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, na značce určitě záleží hlavně. Přesně ty stíny, co píšete, nejsou moc pigemntované. Z levnějších značek doporučuji Dermacol, MUA, Loréal ma skvělé stíny infaillible a dají se sehnat se slevou. Důležité je hledat stíny hezky máslové a výrazné už jen, když je zkusíte na ruce v obchodě. Důležitým pomocníkem je báze pod stíny. Doporučuji nejlépe Too Faced. Na blogu najdete na vše recenze :) nalíčit jsem se naučila po letech praxe a i teď se učím stále nové věci. Tutorialy jsou pro vás inspirací a snažím se je dělat názorně.takže to zkoušejte dál, určitě přijdete jak na to :) Pokud budete mít ještě dotaz, ráda odpovím.

      Vymazat