čtvrtek 18. dubna 2013

Pár rad na ,,rozteklý,, makeup v létě

Také se vám na jaře a v létě roztéká makeup? Když je teplo, pleť se potí a více mastí, což má za následek lesklou masku a nehezký makeup. Co s tím? Mám tu pár rad, které můžete zkusit :)
Jako první je potřeba trochu pozměnit péči - vyměnit mastný krém za nějaký lehčí, třeba gelový. (To samozřejmě neplatí u hodně hodně suchých typů pleti.) Méně je více, proto se namažte a po chvíli zbytek krému jemně setřete, aby nebylo na obličeji zbytečně moc produktů. Dále se hodí zmatňující báze, ale pozor - u někoho může pleť reagovat větší produkcí mazu. Také nejsou všechny báze stejné - některé nechají pleť dýchat jiné ne. Já jsem použila Benefit Porefessional na celý obličej, nejen v T-zóně. Tato báze redukuje viditelnost pórů, pomáhá makeupu vydržet déle a vytváří hladký povrch pro jeho aplikaci. Na léto je dobré zkusit i jiný makeup. Já mám v zimě suchou/normální pleť, ale v létě se mi více mastí kvůli teplu, proto si teď dávám makeup s matným efektem - to znamená takový makeup, který obsahuje částečky, co pohlcují přebytečné tekutiny, ale zároveň nechávají pleť dýchat. Takový je například Givenchy Eclat Matissime. Je lehký, na vodní bázi a vydrží celý den. Pak stačí přepudrovat, ale jen lehce a takto by měl makeup vydržet dlouho. Zkouším to již několik dní a makeup vydrží více, jak 12 hodin celkem dobře - pleť není mastná, jen se trošku leskne, ale to rozhodně není nic nápadného. Nu a poslední záchranou jsou speciální papírky, co pohlcují mastnotu. Stačí si je přitisknout k obličeji a papírky absorbují maz, ale makeup ne. Takové nabízí třeba Mary Kay. Pokud ani to nepomáhá, tak už jedině v průběhu dne několikrát obličej umýt a makeup předělávat. Nikdy ale neaplikujte více makeupu ani pudru, jinak budete mít masku z velikým M :)
Ráda odpovím na případné dotazy :)

1 komentář:

  1. Samozrejme make-up sa v lete topí na každej z nás, ja mám mastnú pleť takže je to snáď ešte horšie. V lete teda nepoužívam pod make-up vôbec žiaden krém, moja pleť to ani nepotrebuje, je mastná dosť aj bez krému. Nanesiem make-up a samozrejmosťou je v lete zmatňujúci púder - najlepšie sú pre mňa tie sypké biele transparentné púdre, ktoré nemenia farbu make-upu ani celkový vzhľad pleti. Dlho som používala Essence, ale nejako prestali vyrábať púder v sypkej forme takže som prešla na inú značku Catrice. Inak občas uvažujem aj o minerálnom make-upe, ale nemám s ním zatiaľ žiadne skúsenosti. Affinitone púder som neskúšala pretože sa bojím, či by mi sadol odtieň.

    OdpovědětVymazat