neděle 28. dubna 2013

Tipy na zdravý jídelníček - lepší životní styl :)

Napadlo mě, že bych vám ukázala, co jím :) Jde o to, že ze zdravotních důvodů už nemůžu jíst nic, co jsme si jako Češi zvykli jíst denně - od různých omáček, uzenin, pečených mas přes přebytek pečiva a fast foodů :/ Jsem přesvědčená, že zdravotní problémy jsou důsledkem nekvalitního složení jídla a také tím, že tělo takový jídelníček příliš zatěžuje. Navíc to můžou být zajímavé tipy pro vás, jak si zdravě vařit a při tom zhubnout a udržovat se.
Ke snídani většinou mívám bílý jogurt smíchaný s tvarohem - tak 100g + malou hrst vloček a trošku tmavé 70% čokolády (15g celkem) + 3 půlky pekanových ořechů.
K hlavnímu jídlu jsem ze začátku mohla jíst jen dušenou mrkev, rýži a brambory. Pak jsem se naučila jíst těstoviny a i trochu více zeleniny - naučila, protože to moje břicho nesneslo.
Takže k obědu si dělávám domácí těstoviny plněné špenátem a ricotou, nebo rajčaty a ricotou, případně špagetky nebo jiné těstoviny - v uvařené váze tak 80g. K tomu si dělám pravé italské sugo - recpt najdete u Itala, což jsou rajčata, mrkev a řapíkatý celer. Nebo dušenou zeleninu. Vždy v poměru 50těstoviny/50zelenina. Posypu trochou parmazánu, na to polníček a je to výborné. Nebo jím cizrnovou kaši se saturejkou, v troubě grilovaného pstruha s bylinkami a citrónem s bramborovou kaši nebo hodně jím dušenou zeleninu jako přílohu - kukuřici, mrkev, brokolici.

Vše bez tuku, absolutně žádný tuk, jen trochu másla (tak 2g) na chuť. Přílohy a zeleniny si dávám tak 3- 4 polévkové lžíce.
K večeři je to potom zeleninový salát všeho druhu, ale bez tuku ani balkánského sýra. Např.okurkový salát s trochou hroznového vína nebo kiwi, mrkvový salát, atd. Opět tak ze třetiny okurky nebo z 1 střední mrkve.
Na obrázku je salát z těstovin, mozarelly light, cherry rajčata, polníček, okurka a já si tam dávám pár ořechů, kdo jak chce.

Samozřejmě, že přes den i něco zobu a lovím :)
Bez sladkého člověk (nebo alespoň já) nevydrží, ale protože mi je blbě snad ze všeho tak i s tím hodně šetřím - sušenku si rozdělím na 4 části a jím ji 4 dny :) Nebo si namixuji nějaké zobání z mixit.cz a to si občas sezobnu. Určitě si dopřeji i pizzu, ale opět jen kousek nebo dva, více ne. V podstatě platí všeho s mírou, jinak budu pykat :D
Všechna tahleta opatření - malé porce a samá zelenina jsou z toho důvodu, že to moje zažívání nesnese. Je dobré se nad tím zamyslet, i když vás nic netrápí. Určitě se budete cítit mnohem lépe po dušené zelenině a lehké rybě, než po svíčkové s x knedlíkama.
Snad vám to pomůže také změnit životní styl k lepšímu :) Pokud se ptáte, zda mě láká dát si třeba hamburger - ano láká, ale protože vím, jak špatně mi po tom bude, tak se toho nedotknu :)

4 komentáře:

  1. Jedalnicek je vazne fajn az na to ze vynechavas tuk, to zdrave nie je. Aj ked chapem tuto mylnu domienku ktoru ma vela dievcat a snazi sa vyhybat tuku, no spravny metabolizmus spaluje tuky, tym ze ich nemas spaluje ostatne a to je zle.. Skor ci neskor z toho clovek priberie, ale ak clovek dokaze nahradit vacsiu cast sacharidov zdravymi tukmi schudne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář :) já takhle jím ze zdravotních důvodů. Nic tučného nesmím. Určitě je dobré si dát do salátu třeba olivový olej. To jsou jen tipy a inspirace na zdravější jídla :)

      Vymazat