pondělí 1. dubna 2013

Vitamíny a výživa na vlasy a jak fungují

Většina z nás touží po krásných vlasech. Někdo má to štěstí a takové vlasy má, aniž by tomu jakkoliv pomáhal :) Bohužel já k nim nepatřím, právě naopak - spíš mám problém s padáním vlasů i řas a nehty snad ani nemám... Vyzkoušela jsem už nějaké doplňky a ráda bych vám řekla, jak fungovaly.

Nejlépe je ovšem dodat živiny pestrou stravou. Na vlasy jsou dobré ryby, olivový olej, vajíčka, pivo, zelenina, ořechy (nesolené), luštěniny, apod. Strava by neměla být chemicky upravovaná, žádný fastfood-opět platí, čím lépe jíte, tím lépe vypadáte :) Ne každému to však pomůže :/ (teď myslím zdravotní hledisko - dieta, nebo jiné neduhy).

Vlasy, nehty i kůže jsou ze stejných buněk a mají i stejné vrstvy - tedy 10 vrstev buněk, které od středu směrem ven postupně rohovatí. Ve vlasech ani v nehtech nenajdete žádné cévy. Buňky čerpají živiny pouze pomocí difúze. Zdravé buňky vlasů však začnou růst až po změně jídelníčku, proto to trvá tak dlouho.

Klasickým doplňkem může být Biotin. Získává se z pivovarních kvasnic a je to vitamín B7. Pomáhá udržovat hladinu cukru  v krvi, což se může hodit diabetikům a také pomáhá zlepšovat stav nehtů a kůže. Ovšem po dlouhodobém soustavném užívání, minimálně půl roku. Na vlasech jsem moc zlepšení nepozorovala, spíš žádné. Má také jedno negativum pro dietářky :) Po vitamínu B se přibírá - zvyšuje chuť k jídlu. Cena je kolem 100 Kč za 100 tablet.
Místo biotinu můžete zkusit vlasy polévat kvalitním pivem Plzeň, pokud vám nevadí zápach pivní :)

Dalším přípravkem je Panthenol od Cemia. Opět má působit na kůži, vlasy i nehty. Trochu lepší změny jsem si všimla a to zejména, že se mi přestaly tolik mastit vlasy. Mohla jsem si je mýt 1 za 4 dny (normálně se snažím 1 za 3 dny). Cena 130 Kč za 90 tablet.

Také jsem se nechala zlákat přípravkem Viaderm Complete. Cenově je kolem 200 Kč za 30 tobolek. I přes  reklamu mi stále připadá, že veliké změny nepřicházely. Určitě po 30 tobolkách toho člověk moc nepozná. Je potřeba to brát opět alespoň půl roku, ale to se pěkně prodraží :/

Posledním doplňkem, který mi přijde také nejlepší, je Methionin. Po tomhle přípravku mi přestaly tolik padat vlasy - z nedostatečné výživy. Za 100 tobolek zaplatíte asi 240 Kč, ale výsledek se dostavil už po pár tabletách, tedy nepadají tolik vlasy. Methionin je látka, kterou najdeme v masu, vejcích a jiných potravinách, co někteří lidé nesmí, proto je tak důležitý.

Ještě tu mám jeden starý, ale dobrý recept na vlasy :) Smíchejte si vejce, olivový olej (kvalitní), kokosový olej (také kvalitní) a trochu piva. Nechte na vlasech třeba půl hodiny, nebo jak dlouho to vydržíte. To vlasy vyživí, ale pro blondýnky je tu riziko žloutnutí.

Díky za přečtení a doufám, že recenze pomohla :)

Žádné komentáře:

Okomentovat